Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 22 Juni 2015, 08:01
Barncancerfonden utan nominering.
Barncancerfondens "A hair raising message" av Garbergs har sett miljontals gånger på Youtube. Men det blir ingen nominering i Cannes Lions utomhus-kategori.
I fjol tävlade Åkestam Holst och Apotek Hjärtat med "Blowing in the wind" som har inspirerat till Garbergs och Barncancerfondens kampanj. Den senare har lyckats bättre på nätet och kniper därför också en nominering i PR.
Men i utomhus blir det alltså ingen vinstchans. Med all sannolikhet eftersom juryn resonerat att själva greppet med hår som fladdrar i vinden när tåget åker förbi redan är gjort.
Istället får Sverige nöja sig med tre nomineringar. Dessa är "The Can Currency" av McDonalds och DDB, "Bosses mjölk" av INGO och Lidl samt "805 Million Names" av F&B/UN World Food Programme.
Fredrik Thambert