Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

De kan vinna i utomhus – viralsuccén saknas på listan

Publicerad: 22 Juni 2015, 08:01

Barncancerfonden utan nominering.

Barncancerfondens "A hair raising message" av Garbergs har sett miljontals gånger på Youtube. Men det blir ingen nominering i Cannes Lions utomhus-kategori.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsCannes Lions 2015

I fjol tävlade Åkestam Holst och Apotek Hjärtat med "Blowing in the wind" som har inspirerat till Garbergs och Barncancerfondens kampanj. Den senare har lyckats bättre på nätet och kniper därför också en nominering i PR.

Men i utomhus blir det alltså ingen vinstchans. Med all sannolikhet eftersom juryn resonerat att själva greppet med hår som fladdrar i vinden när tåget åker förbi redan är gjort.

Istället får Sverige nöja sig med tre nomineringar. Dessa är "The Can Currency" av McDonalds och DDB, "Bosses mjölk" av INGO och Lidl samt "805 Million Names" av F&B/UN World Food Programme.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.