Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

De kan vinna Radio-lejon

Publicerad: 23 Juni 2015, 07:29

Volt tog hem byråns första Guldägg i våras med sin radiokampanj för Hemglass. Nu kan de också vinna i Cannes Lions.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsCannes Lions 2015

På den 179 bidrag långa shortlisten i Radio är det tunnsått med svenska kampanjer. Men Volt tar ändå plats med två nomineringar för sin Hemglass-kampanj där de satte ihop en barnkör med en kompositör och skapade en nyversion av den klassiska slingan.

I våras vann byrån sitt första Guldägg med just den här kampanjen. Men som Resumé tidigare berättat har de tappat kunden, som valt att förändra sin strategi.

Kampanjen är producerad av Flickorna Larsson.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.