Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 18 Mars 2013, 09:46
Nu står de klart vilka som kan vinna årets annonsör och årets kampanj under Stockholm Media Week.
Visit Sweden, McDonalds och Samsung tillhör företagen som är nominerade till priset för "årets annonsör" i branschtävlingen Stockholm Media Award.
Det som kännetecknar de nominerande till årets annonsör är att de använt sig av innovativa lösningar och gjort gränsöverskridande medieval under året.
Byråerna i kategorin "årets kampanj" värderas utifrån kriterierna insikt om målgrupp och marknad, innovation och resultat. Kampanjerna ska också vara nydanande och utmana traditionella medielösningar.
Stockholm Media Award är en tävling som hålls av Sveriges Mediebyråer. Vinnarna utses på Stockholm Media Week på Chinateatern den 15-16 maj.
Nominerade till årets annonsör:
McDonalds
Samsung
Spendrups Norrlands Guld
Tele2
Visit Sweden
Nominerade byråer och annonsörer till årets kampanj:
Starcom (Björn Borg)
OMD (McDonalds)
Digitas (Nationella Stroke-kampanjen)
IUM (Coca-Cola)
House of Radon & Starcom (Ericsson)
Vizeum (Panasonic Nordic)
Carat (Försvarsmakten)
Starcom (Kraft Foods)
Vizeum (Kungsörnen)
MediaCom (Procter & Gamble)
Starcom (Samsung)
IUM (Vattenfall)
Mindshare (Volvo)
Vizeum (Volvo Lastvagnar)
Mindshare (Älvbyhus)