Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

De kan vinna Stockholm Media Award

Publicerad: 18 Mars 2013, 09:46

Nu står de klart vilka som kan vinna årets annonsör och årets kampanj under Stockholm Media Week.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media WeekStockholm Media Award

Visit Sweden, McDonalds och Samsung tillhör företagen som är nominerade till priset för "årets annonsör" i branschtävlingen Stockholm Media Award.

Det som kännetecknar de nominerande till årets annonsör är att de använt sig av innovativa lösningar och gjort gränsöverskridande medieval under året.

Byråerna i kategorin "årets kampanj" värderas utifrån kriterierna insikt om målgrupp och marknad, innovation och resultat. Kampanjerna ska också vara nydanande och utmana traditionella medielösningar.

Stockholm Media Award är en tävling som hålls av Sveriges Mediebyråer. Vinnarna utses på Stockholm Media Week på Chinateatern den 15-16 maj.

Nominerade till årets annonsör:
McDonalds
Samsung
Spendrups Norrlands Guld
Tele2
Visit Sweden


Nominerade byråer och annonsörer till årets kampanj:

Starcom (Björn Borg)
OMD (McDonalds)
Digitas (Nationella Stroke-kampanjen)
IUM (Coca-Cola)
House of Radon & Starcom (Ericsson)
Vizeum (Panasonic Nordic)
Carat (Försvarsmakten)
Starcom (Kraft Foods)
Vizeum (Kungsörnen)
MediaCom (Procter & Gamble)
Starcom (Samsung)
IUM (Vattenfall)
Mindshare (Volvo)
Vizeum (Volvo Lastvagnar)
Mindshare (Älvbyhus)

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.