Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag23.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

De köper digital byrå

Publicerad: 9 Februari 2015, 12:31

Fr. v. Patrick Walldén, koncernchef XperienceGroup, Torgil Grim, Anders Bergmark, Jeanette Eriksson, Filip Johansson, Per Ek och Alexander af Ekenstam.

Foto: Pressbild.

XperienceGroup, som bland annat inrymmer PS Communication och A Loud Minority, går in i digitalbyrån Apartment5.


Ämnen i artikeln:

Apartment5Xperience Group

Apartment5 startades för ett år sedan av Anders Bergmark, Torgil Grim och Per Ek. I dag är de sex anställda och sitter i samma hus som XperienceGroup.

Nu går byråkonstellationen in som delägare för att accelerera det digitala erbjudandet.  
– Apartment5 har verkligen imponerat på både oss och våra kunder sen de kom in i huset. De bidrar med nya perspektiv på brand experience och ser digifysiska och uppkopplade möjligheter överallt oavsett skärm, material eller rum, säger Patrick Walldén, koncernchef XperienceGroup i ett pressmeddelande.  

Under fjolåret vann Apartment5 Kavli som ny kund och rattar därmed den digitala kommunikationen för samtliga av deras varumärken. På kundlistan finns också sprittillverkaren Pernod Ricard.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Apartment5Xperience Group

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.