Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

De ökade sina reklamköp

Publicerad: 16 mars 2009, 08:16

13 av totalt 20 storannonsörer ökade sina reklamköp i februari månad, jämfört med samma period 2008. Det uppger Medietrender.


Listan över varumärkesreklam, från Sifo reklammätningar, visar att13 annonsörer ökade sina reklamköp under februari månad om man jämför med samma period föregående år. Siffrorna avser bruttoförsäljningen av varumärkesreklam.

Störst ökning procentuellt sett gjorde Kraft foods, Spendrups och MTG.

Ica hamnade i topp trots att företaget minskade reklamköpet med två procent. Samma sak gällde tvåan Telia som minskade med 32 procent. Telias konkurrenter, Tele2 och Telenor, ökade sina reklamköp med 22 respektive 48 procent. Tre minskade med 14 procent.

Reklamköp under februari

Fakta: Medietrender

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.