Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

De rödgröna valaffischerna

Publicerad: 23 Augusti 2010, 14:59

Här är de rödgrönas valaffischer. Tåget är en symbol – precis som i reklamfilmerna.


Ämnen i artikeln:

Val 2010Rödgröna

De rödgröna, som anlitar reklambyrån Svensson, har en kampanjbudget på 13 miljoner kronor.

Affischerna bygger på de rödgrönas tre huvudfrågor: ”fler jobb, bättre välfärd och en klimatsmart modernisering av Sverige”.

– Affischerna som vi släpper idag kommer till största del att återfinnas som printannonser. Mindre satsningar kommer att göras på utomhus, och även i tunnelbanan och på spårvagnar i storstäderna, säger Karin Pettersson (S), kommunikationschef.

Det är framförallt i DN, GP och Sydsvenskan som de rödgrönas annonser kommer att synas. Tyngdpunkten kommer att ligga närmare valdagen för på print- och utomhuskampanjen.

– Vi vill förmedla allvar, framtid, optimism och att Sverige står inför en skiljeväg. Vi vill visa att vi har en regering för hela Sverige. Ett Sverige som håller ihop, säger Karin Pettersson.

Se samtliga affischer här.

Magnus Helander


Ämnen i artikeln:

Val 2010Rödgröna

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.