Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

De sitter i juryn för 100-wattaren

Publicerad: 16 augusti 2017, 09:15

Foto: 100-wattaren

Juryn för 100-wattaren, reklamtävlingen där årets mest effektiva kommunikation utses, är utsedd.


Ämnen i artikeln:

100-wattarenReklam

Sedan 1990 har 100-wattaren utsett den effektivaste kommunikationen under året som har gått. I årets jury, som består av 60 branschexperter, ingår bland annat Coops marknadschef Björn Larsson, Carats vd Nike Carlstoft, Novus vd Torbjörn Sjöström och Swedavias marknads- och kommunikationsdirektör Linda Sjödin.

– Vi är oerhört stolta över årets jurysammansättning och hoppas juryn kommer få många bidrag att jobba med. Det görs fantastiskt mycket bra och kreativ kommunikation och det är viktigt att denna lyfts fram för att visa på de goda exemplen, inspirera och föra branschen framåt. 100-wattaren är unik och extra viktig då det behövs både kreativ höjd och bevisad stor effekt för att belönas som kommunikation som har fungerat av juryn, säger Ulf Hermansson Samell, ansvarig för 100-wattaren i ett pressmeddelande.

I samband med att juryn offentliggörs öppnar 100-wattaren även upp för inlämning av tävlingsbidrag. Bidragsinlämningen håller öppet till den 13 september klockan 12 och årets gala kommer att äga rum den 14 november på Stockholms Stadshus.

Jurygrupp Konsument

Mats Dahlquist, Marknadsdirektör, Trygg-Hansa (ordförande)

Kristina Nyström, Head of Group Marketing, Stena Line

Johan Hallin, Marketing Director, Lindex

Jenny Reithner, Country Marketing Manager, Santa Maria

Marie Wollbeck, Creative Director/Partner, BAS

Julia Blomquist, Planner, F&B

Niklas Brodd, Creative Director, Lundberg & co

Marie Brander-Hestréus, Client Service Director & Market Lead, Mediacom

Håkan Jerner, CEO, Tre kronor

Lena Gilricht, Country Manager, Ipsos

Jurygrupp Företag

Linda Sjödin, Marknad- och kommunikationsdirektör, Swedavia (ordförande)

Niclas Wullt, Sales Director, Weber/S:t Gobain

Åse Holmberg, Kommunikation- och marknadsdirektör, Tele2

Magnus Aurell, Head of Brand, Nordea

Hugo Mann, Business Director, Ehrenstråhle DDB

Jörgen Olofsson, Creative Director/Partner, Amore

Ulrika Almquist, CEO, FamiljenPangea

Sofie Westerstrand, Partner/Insight Director, Scream

Nike Carlstoft, VD, Carat

Fredrik Öhrnfeldt, Strategy & Insight/Partner, Augur

Jurygrupp Internationellt

Linus Blom, Manager Brand & Insight, Lantmännen (ordförande)

Jesper Both, Marketing Manager, Unibet

Lisa Vejlo Degerman, Communication Manager, Circle K

Patrik Karlsson, Brand & Creative Lead, iZettle

Anette Brolin Berg, Client Director, Identity Works

Daniel Hegborn, Business Director & Strategist, PassionLab

Hans Sydow, Strateg, Graviz

Jenny Leeb, COO & Head of Client Service, Bizkit

Fredrik Lundgren, VD och Business Director, HowCom

Peter Callius, Affärsområdeschef Media, Kantar Sifo

Jurygrupp Ideellt

Henrik Lindroth, Marknadschef, Folkspel (ordförande)

Lina Karanikas, Fundraising Manager, WWF

Anna Moberg-Lindqvist, Kommunikatör, Södertörns Högskola

Marika Hjelm Siegwald, Kommunikations- och insamlingschef, Stockholms Stadsmission

Fredrika Doré, Design Director, Bold

Marcus Göransson, Senior Art Director, ANR BBDO

Petter Rudwall, Creative Director, Wenderfalck

Martin Hugosson, VD, Maxus

Linus Lord, Insight Director, Starcom

Torbjörn Sjöström, VD, Novus

Jurygrupp Långsiktigt

Björn Larsson, Chef Affärsområde Marknad, Coop (ordförande)

Patrik Nygren-Bonnier, Marknadschef, IKEA

Robert Forss, Marknadschef, Försvarsmakten

Sten Andersen, Chief Marketing & PR Officer, ATG

Anna Sjöberg, Projektledare, KING

Henrik Adenskog, Patent Director / Account Director, Åkestam Holst

Claes Kjellström, Copywriter, Le Bureau

Sara Forssberg, Business Director, OMD

Ebba Kilman, VD, Vizeum

Madeleine Thor, VD, IRM

Jurygrupp Årets Nytänk

Christina Ericsson, Chef ehandel och kundkontakt, Apotek Hjärtat

Louise Jacobsson, Online Creative Manager, Ellos

Jenny Engström, Kommunikationsansvarig, Svenska Turistföreningen STF

Thomas Ekman, VD, Cabonline

Martin Jon Adolfsson, Creative Director, Edelman Deportivo

Mia Berggren, Production Director, North Kingdom

Petter Brink, VP, Head of Design & Creative Production, CP+B Scandinavia

Frida Åberg, Chef Creative Studio och Insikt, Bonnier Magazines and Brands

Rickard Wiberg, Business Intelligence Director, Group M

Erik Berling, Senior Consultant, Demoskop

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

100-wattarenReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.