Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

De ska leda Månadens

Publicerad: 23 November 2011, 16:41

Anna Qvennerstedt, Nicke Bergström, Josephine Wallin, Alexander Elers, Mia Clase, Nina Granath, Göran Åkestam, Lotta Mårlind och Magnus Jakobsson.


Ämnen i artikeln:

Anna QvennerstedtGöran ÅkestamMånadens KampanjAlexander ElersNicke BergströmLotta MårlindMia Clase

Print:
Anna Qvennerstedt, copy F&B Har vunnit i princip allt som går att vinna. Var Guldäggets huvudjuryordförande 2010. Invald i Platinaakademin 2007.

Integrerat:
Nicke Bergström, cd Vice Medgrundare av Farfar. Har vunnit några hundra reklampriser, bland annat två Grand Prix i Cannes. Var juryordförande i One Show Interactive 2011.

Utomhus:
Josephine Wallin, ad Lowe Brindfors. Har tagit flera guldägg på King och även vunnit guld i Epica. I år sitter hon i juryn för Eurobest.

Film:
Alexander Elers, ad King. Har genom åren fått flera utmärkelser i Guldägget för kunder som SJ, Scan, Åhléns, Lotto och ICA.

Radio:
Mia Clase, cd Storåkers McCann Har flera guldägg, och var även ordförande i Guldäggets filmjury i fjol. Satt även i Cannes Lions filmjury 2010.

Design:
Nina Granath, Sthlm Design Lab. Kycklingstipendiat 2010, är redan fullfjädrad prisbelönad designer. I juryn för 100-wattaren i år och även svensk delegat i Eurobest.

Alternativ media:
Göran Åkestam, copy och grundare av Åkestam Holst. Första guldägget fick han för mer än 20 år sedan, har också flertalet Canneslejon i bagaget. År 2007 var han juryordförande i Guldägget.

Direktreklam:
Lotta Mårlind, ad Garbergs. Rikligt belönad genom åren, och satt även 2010 i Cannes Lions directjury. Med i ansvariga teamet för jobb för bland annat NK, Clas Ohlson och Fortum.

Webb:
Magnus Jakobsson, cd DDB. En av Sveriges på senare tid mest prisbelönta kreatörer. År 2010 tilldelades han Guldskriften för årets bästa annonstext.

... nu rekryterar vi 81 tillHär ovan är de nio ordförandena som ska leda Månadens kampanjs juryarbete under 2012.Och nu startar vi arbetet med att rekrytera 81 juryledamöter till de totalt nio kategorierna.
Månadens kampanj är Resumés öppna tävling för kreativ reklam inom underkategorierna integrerat, alternativ media, design, dr, film, print, radio, utomhus, webb.
Tävlingen går parallellt i de nio kategorierna under året.
Den är gratis att delta i.
Nu är det klart vilka som ska leda juryarbetet under nästa år.
Förra året införde vi flera nyheter till tävlingen, bland annat just juryordföranden till varje kategori. Ett inslag som både har fördjupat sam­talen under mötena, och deras personliga krönikor i varje nummer har gett en god inblick i juryns arbete och hur de har tänkt.
Det har stormat en del kring tävlingen och vissa stora byråer har valt att inte tävla. Nu är dock alla byråer med igen.
I januari nästa år presenterar vi alla 90 tunga jurymedlemmar för 2012.

Tero Marjamäki


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.