Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

De ska lyfta KappAhl

Publicerad: 7 Juni 2012, 12:23

En tidigare KappAhl-kampanj signerad F&B.

KappAhl väljer Holy Diver som ny reklambyrå. Första kampanjen kommer lagom till höstsäsongen. – Det finns en idé i botten som vi tycker har stor potential och bäring i vad vi vill göra, säger Anders Paulsson, nytillträdd marknadsdirektör.


Ämnen i artikeln:

Holy DiverKappAhl

I början av året bröt KappAhl samarbetet med Forsman & Bodenfors. Bolaget som kämpar med svag försäljningsutveckling och kräftgång på börsen ville sköta mer av kommunikationen inhouse, men insåg samtidigt att de behövde en ny byråpartner för att ta fram ett nytt reklammanér.

Efter en längre tids pitchande står det nu klart att valet faller på Holy Diver.   De får KappAhls förtroende tack vare sin idé och dess potential att användas ibland annat sociala medier. Till skillnad från tidigare kommer samarbetet att vara närmare mellan kund och byrå.
– Det kommer att baseras mer på samverkan i de kreativa processerna, och att det är mer projektbaserat. Nu jobbar vi tillsammans med att ta fram det nya konceptet, och vi behöver deras spetskompetens och projektledning, säger Anders Paulsson.

Han är KappAhls nya marknadsdirektör sedan ett par veckor tillbaka, men har tjuvstartat genom att vara med i pitchprocessen.
– Jag kom in längs resans gång och kunde vara med och definiera vad vi behöver göra, säger Anders Paulsson.

I pitchen tittade de på allt ifrån produktionsbolag till heltäckande kommunikationsbyråer. Holy Diver, som är en betydligt mindre byrå än Forsman & Bodenfors, passade bäst in i KappAhls struktur. Efter sommaren kommer vi att få se den första frukten av det nya samarbetet, och även om vi kommer att känna igen oss från KappAhls nuvarande manér kommer mycket att vara nytt.  
– Vår målgrupp är fortfarande kvinnor mitt in livet, och vi vill fortsätta med en varm och inbjudande ton. Men vi vill ha en annan finish i uttrycket, och det ska finnas någon som kan stå för målgruppens värderingar och ideal.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Holy DiverKappAhl

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.