Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”De stora ögonblickens arena”

Publicerad: 4 Maj 2012, 10:31

Invigning den 27 oktober. Nu kommer reklamkampanjen för nya Nationalarenan – Friends Arena.


Ämnen i artikeln:

Berntzon BylundSwedbank ArenaFriends ArenaMindmakers

Resume.se har tidigare rapporterat att reklamhöjdarna från tiden på Lowe Brindfors – Hans Brindfors, Lars  Axelsson och Björn Larsson – ligger bakom konceptet när Swedbank Arena i  Solna bytte namn till Friends Arena.

Berntzon Bylund är ny reklambyrå och byråns pr-del, Mindmakers, har pr-uppdraget.

På måndag inleds kampanjen ”De stora ögonblickens arena”. Det är en integrerad  kampanj med PR och reklam. Det handlar om minnen och känslor kring  stora ögonblick som ska hjälpa arenan att bli en publikmagnet.

– De allra flesta har  någon konsert- eller sportupplevelse som är ett oförglömligt minne. Att  gå på ett evenemang handlar om stora känslor och det är hos oss som  framtidens stora ögonblick kommer att äga rum i Sverige. Det är detta  som vi vill synliggöra med denna integrerade kampanj, säger Malin Sparf  Rydberg, kommunikationschef på Friends Arena.

–  När vi arbetade fram kampanjen ”De stora ögonblicken” var kunden och  vår utgångspunkt att skapa ett engagemang med målgruppen i flera olika  kanaler. Därför var det självklart att ha en helt integrerad arbetsgrupp  mellan PR och reklam, säger Sara Möndell, projektledare för kampanjen  och vd på Mindmakers PR.

Sten Åkerblom, ad för kampanjen på BerntzonBylund:

– Vi  har försökt skapa en känsla av att det kommer att ske stora saker på  Friends Arena, både nu och i framtiden. Vi har ju alla ögonblick vi  minns men också tillfällen vi missat, om man besöker Friends Arena så  kan man räkna med att få uppleva många av framtidens stora ögonblick.

Arbetsgruppen:

Reklambyrå BerntzonBylund:

AD, Sten Åkerblom

Copy, Martin Stadhammar

CD, Hans Bylund

Projektledare, Joachim Berntzon och Jacob Odqvist

Produktionsledare, Linda Rosenberg

Form & original, Isa Svärd

PR-byrå Mindmakers

Sara Möndell, projektledare och kommunikationsrådgivare

Carl Forsström, kommunikationsrådgivare

Maria Fabricius, kommunikationsrådgivare

Produktionsbolag: It's Showtime

Regissör, Henrik Kindgren

Producent, Peter Sarhamar

Mediabyrå:

TBS

Kund: Friends Arena, Malin Sparf Rydberg

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.