Reklam
”De stora ögonblickens arena”
Publicerad: 4 maj 2012, 10:31
Invigning den 27 oktober.
Nu kommer reklamkampanjen för nya Nationalarenan – Friends Arena.
MH
Magnus Helander
Resume.se har tidigare rapporterat att reklamhöjdarna från tiden på Lowe Brindfors – Hans Brindfors, Lars Axelsson och Björn Larsson – ligger bakom konceptet när Swedbank Arena i Solna bytte namn till Friends Arena.
Berntzon Bylund är ny reklambyrå och byråns pr-del, Mindmakers, har pr-uppdraget.
På måndag inleds kampanjen ”De stora ögonblickens arena”. Det är en integrerad kampanj med PR och reklam. Det handlar om minnen och känslor kring stora ögonblick som ska hjälpa arenan att bli en publikmagnet.
– De allra flesta har någon konsert- eller sportupplevelse som är ett oförglömligt minne. Att gå på ett evenemang handlar om stora känslor och det är hos oss som framtidens stora ögonblick kommer att äga rum i Sverige. Det är detta som vi vill synliggöra med denna integrerade kampanj, säger Malin Sparf Rydberg, kommunikationschef på Friends Arena.
– När vi arbetade fram kampanjen ”De stora ögonblicken” var kunden och vår utgångspunkt att skapa ett engagemang med målgruppen i flera olika kanaler. Därför var det självklart att ha en helt integrerad arbetsgrupp mellan PR och reklam, säger Sara Möndell, projektledare för kampanjen och vd på Mindmakers PR.
Sten Åkerblom, ad för kampanjen på BerntzonBylund:
– Vi har försökt skapa en känsla av att det kommer att ske stora saker på Friends Arena, både nu och i framtiden. Vi har ju alla ögonblick vi minns men också tillfällen vi missat, om man besöker Friends Arena så kan man räkna med att få uppleva många av framtidens stora ögonblick.
Arbetsgruppen:
Reklambyrå BerntzonBylund:
AD, Sten Åkerblom
Copy, Martin Stadhammar
CD, Hans Bylund
Projektledare, Joachim Berntzon och Jacob Odqvist
Produktionsledare, Linda Rosenberg
Form & original, Isa Svärd
PR-byrå Mindmakers
Sara Möndell, projektledare och kommunikationsrådgivare
Carl Forsström, kommunikationsrådgivare
Maria Fabricius, kommunikationsrådgivare
Produktionsbolag: It's Showtime
Regissör, Henrik Kindgren
Producent, Peter Sarhamar
Mediabyrå:
TBS
Kund: Friends Arena, Malin Sparf Rydberg