Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

De tar fajten mot tråkiga julklappar

Publicerad: 26 November 2010, 10:38

I nästa vecka går upplevelseföretaget Live it ut i en stor kampanj. Misson: att ta upp fajten mot tråkiga julklappar.


Ämnen i artikeln:

Christoffer LundströmJohn Doe

Konceptet är "A memory for life" och kampanjen är framtagen av Joh Doe Worldwide.
Med kampanjen vill man ta upp striden mot tråkiga julklappar. Taktiken i reklamen är att visa hur tråkig en vanlig present/julklapp är i jämförelse med en upplevelse från Live it.

I kampanjen ville man försöka fånga den äkta känslan när man upplever "A memory for life".
Allt ifrån ren och skär lycka till skräckblandad förtjusning. Istället för professionella skådespelare valde man att fånga ansiktsuttrycken när "vanliga människor" flyger aerobaticflyg eller åker med i en rallybil.
– Helt grymt vilka sköna ansiktsuttryck och känsloutspel vi lyckades fånga på
film. Helt klart ett minne för livet!, säger Christoffer Lundström på John Doe.

Slutresultatet blev 5 stycken filmer.

Huvudmedia blir tv.
Filmerna kommer gå i näst intill samtliga MTG:s kanaler och stöttas annonsering på nätet. Utöver det tillkommer butiksaktiviteter.

Fakta

Arbetsgrupp John Doe:
Janne Strandberg, projektledare
Christoffer Lundström, copywriter
Karin Drangel, copywriter/planner
Anders Mjöbring, webbproducent
Nicki Hallenberg, produktionsledare
 Johan Bränström  , ad
Anders Moden, originalare
Fredrik Blomberg, creative director

Folke Film:
Kim Buisson, producent
Tobias Bergman, regissör
Och resten av gänget.

Mediacompany, mediabyrå


Live it:
-       Fanny Forsell, marknadschef
-       Jacqueline Hedlund, marknadsassistent
-       Jonathan Kirby, ägare
-       Martin Charlton, ägare

Tero Marjamäki


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.