Reklam
De tar sista platserna i Guldägget
Publicerad: 25 januari 2012, 13:29
I och med att Ingos cd Kristina Knight och Vice Media Group Scandinavias cd och delägare Nicke Bergström är klara som ordförande för Guldägget är årets ordförandeutnämningar färdiga.
Ingos cd Kristina Knight och Vice Media Groups cd och delägare Nicke Bergström har fått de sista ordförandeposterna i Guldägget.
KB
Karl-Johan Byttner
Igår kunde Sveriges Kommunikationsbyårer, Komm, berätta att Filip Nilssson, Catrin Vagnemark och Magnus Jakobsson står klara som ordförande för olika kategorier i Guldägget.
Nu är det alltså även klart att Ingos cd Christina Knight Vice Media Group Scandinavias cd och delägare Nicke Bergström får det prestigefulla uppdraget.
Christina Knight leder kategorierna Event, PR, Integrerat och Titan.
Nicke Bergström ansvarar för Digitalt, Mobilt och Produktion.
I och med utnämningarna av Christina Knight och Nicke Bergström har samtliga ordförande utsettes för årets Guldägg:
– Att få äran att leda Guldägget med dessa välmeriterade branschprofiler känns som ett privilegium och jag är övertygad om att vi tillsammans kommer att skapa det bästa Guldägget någonsin, säger Maja Siösteen, Guldäggsgeneral hos Komm i en kommentar.
Christina Knight har tidigare erfarenhet av att delta i olika juryarbeten på såväl svensk som internationell nivå.
Nicke Bergström var en av de kreativa ledarna för Farfar. Han gick över till Mother i New York och började sedan på Vice Media Group Scandinavia som cd och delägare.
Årets kategoriordförande (källa KOMM):
Filip Nilsson leder kategorierna Film, Radio och Direkt med totalt 11 personer.
Magnus Jakobsson leder kategorierna Tidningsannonsering, Utomhus och Alternativa Media med totalt 11 personer.
Catrin Vagnemark leder kategorin Design med totalt 7 personer.
Christina Knight leder kategorierna Event, PR, Integrerat och Titan med totalt 11 personer.
Nicke Bergström leder kategorierna Digitalt, Mobilt och Produktion med totalt 9 personer.
Om årets kategoriordförande:
Filip Nilsson är kreativ chef på Forsman & Bodenfors, där han har arbetat sedan 1989. Han vann sitt första guldägg ett år senare och sedan dess har byrån, bland annat, lagt vantarna på 55 lejon i Cannes. Filip Nilsson har suttit i juryn i många internationella tävlingar och var ordförande i Guldägget 2006. Han har också fått äran att sitta med i Platinaakademin.
Magnus Jakobsson, Creative Director på DDB Stockholm, har 5 guldägg och 7 silverägg i bagaget. Har tilldelas Guldnycklen och även blivit bästa copywriter på Eurobest. Har även varit juryordförande för Guldägget.
Catrin Vagnemark, Creative Director och grundare av BVD, har en rad svenska och internationella utmärkelser bakom sig. Hon har tilldeltas Stora design priset och har flera Guldäggsnomineringar bakom sig.
Christina Knight är Creative Director på Ingo och har över 25 års erfarenhet inom reklambranschen. Hon har tidigare suttit i juryn för del Guldägget men även Cannes Lions och Eurobest.
Nicke Bergström är idag Creative Director och delägare i Vice Media Group Scandinavia. Prisbelönt kreatör som var ett av de ledande namnen bakom Farfar och sedan även Mother i New York. Har bland annat vunnit två Grand Prix i Cannes och var juryordförande för One Show Interactive 2011.
Om årets juryordförande:
Frank Hollingworth, grundare och cd på KING. Frank är utbildad på Beckmans skola och har 25 år i branschen. Han är flerfaldigt belönad som kreatör med bland annat fem Guldägg och 2010 blev Frank tilldelad Platinaägget och därmed invald i Platinaakademin - Guldäggets hall of fame. Förutom juryerfarenheter i Guldägget har Frank även suttit i juryer i internationella tävlingar som t.ex. D&AD och Cannes Lions.