Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

De tre vise männen i Unicefs julkampanj

Publicerad: 29 november 2012, 12:55

Efter förra årets stora genomslag med filmen om Santa, som nyligen vann silver i Epica, satsar Unicef på att lyfta en annan av julens symboler, de tre vise männen, i sin nya kampanj signerad Forsman & Bodenfors.


Ämnen i artikeln:

UnicefForsman & Bodenfors

Kampanjen som kommer att synas i tv, radio, annonser i dagspress samt i  sociala kanaler på webben är framtagen pro bono av reklambyrån Forsman  & Bodenfors.

Den kreativa idén bygger på att många av julklapparna som ges bort varje  år tyvärr aldrig kommer till användning. Budskapet i kampanjen är att  köper man i stället sina julklappar på unicef.se garanterar att de  kommer till användning och gör nytta.

Filmen med de tre vise männen går fram till julafton, efter det tar  filmen med Maria vid lagom till mellandagarna. Unicef satsar också  särskilt för att nå ut via sociala medier och involverar bloggare på  olika sätt i kampanjen.

Man kan köpa dem i Unicefs gåvoshop där varorna skickas från Unicefs  katastroflager i Köpenhamn till barn och familjer i världens fattigaste  länder. Köparen får ett fint gåvokort med en personlig julhälsning att  ge bort i stället för den vanliga julklappen. Två av gåvokorten har i år  designats av den kända formgivaren Lotta Kühlhorn.

Utvalda julklappar finns även att köpa hos några av Sveriges största kedjor som H&M, Apotek Hjärtat och Statoil.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

UnicefForsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.