Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

De tröttnade på förskönande morgonreklamer – visade istället verkligheten

Publicerad: 15 april 2016, 14:54

9 procent av kvinnorna i undersökningen tycker att torrschampot är en av århundradets bästa uppfinningar.

Foto: Kampanjbild

Proteinshake-företaget Organic Valley kartlade hur mycket tid kvinnor faktiskt har på morgonen, och visade resultaten i en reklamfilm.


Professionella piffiga kvinnor som tycks ha all tid i världen för sina morgonrutiner, fyllda av yoga, eleganta måltider och tid till alla möjliga skönhetssysslor, är ett vanligt förekommande fenomen i reklamvärlden. Men ingen har väl någonsin trott att det är verkligheten för majoriteten av kvinnor?

Nu har proteinshake-företaget Organic Valley valt att slå hål på myten genom att själva kartlägga hur mycket tid kvinnor faktiskt har på morgonen och framställa det i en humoristisk reklam för sin produkt, enligt Adweek.com.

1 000 amerikanska kvinnor i åldrarna 25–54 har deltagit i undersökningen som bland annat visar att 79 procent av de tillfrågade någon gång ätit frukost på väg till jobbet, 33 procent svarade att de aldrig bäddar sängen och 36 procent att de återanvänder otvättade kläder.

Mårten Färlin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.