Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

De uppmanar svenskarna att brandöva hemma

Publicerad: 2 November 2016, 14:34

Sector Alarms nya reklamfilm sticker ut jämfört med hur säkherhetskampanjer brukar se ut.


Ämnen i artikeln:

PHDMilkReklamfilmSector Alarm

Istället för att uppmana folk att köpa brandvarnare uppmanar istället Sector Alarm oss att brandöva – i fall olyckan skulle vara framme. Kampanjen är en förlängning av konceptet "Livet blir kanske inte annorlunda med oss. Men det blir tryggare", som togs fram av reaklmbyrån Milk under 2015.

Den nya filmen är producerad av Friends & Family och kommer att synas i sociala kanaler. Kampanjen kommer också att rulla i tv och radio.
– Det vi gör är att utbilda svenskarna i att brandöva i hemmet. Sector Alarm säljer trygghetslösningar till sina kunder och just att brandöva hemma kan verkligen rädda liv. Exempelvis gömmer ofta små barn sig när de hör ett larm för första gången, så vi har en angelägen uppgift, kommenterar Anna Reynold, strategisk projektledare och vd på Milk.

Förutom att stärla Sector Alarms position på marknaden hoppas de att människor tar till sig av budskapet och faktiskt genomflr en brandövning.
– Det är en behjärtansvärd uppgift som vi genom media har möjlighet att sprida långt bortom köpta medier. Genom att använda data smart har vi kunnat driva ett högt engagemang kring kampanjen på olika sociala plattformar som ett starkt komplement till kampanjen i bredare medier. Detta är mer än en vanlig kampanj som vi är stolta över att få vara delaktiga i, säger Julia Kronberg, Account Director på PHD Göteborg.

Se filmen här nedan.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev