Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

De vann årets Guldlåda

Publicerad: 24 Januari 2013, 09:21

"Vi gör det åt dig" vann i B2B-kategorin och "Låt inte slumpen avgöra" i kategorin välgörenhet.

Igår utsågs vinnarna i Postens tävling i direktmarknadsföring (DM) Guldlådan. De vinnande bidragen var ”Vi gör det åt dig” av studenterna Caroline Andersson, Oskar Pernefeldt och Linus Bronge från Beckmans inom B2B. Inom välgörenhet vann bidraget ”Låt inte slumpen avgöra” av studenterna Josefin Quistbergh, Amelie Bjurenhed, Pontus Willebrand och Yong-namm Lee från Forsbergs.


Ämnen i artikeln:

Guldlådan

Under finalen igår kväll fick tre finalister inom respektive kategori pitcha sina bidrag live för juryn. I B2B-delen låg uppdraget i hur Returpack kan öka återvinning av flaskor och burkar i restaurangbranschen. Den ideella delen handlade om Hjärt-Lungfondens ambition att lyfta problemet med kvinnors hjärt- och kärlsjukdomar. Det blev till slut bidragen

"Vi gör det åt dig” inom B2B och ”Låt inte slumpen avgöra” inom välgörenhet som plockade hem varsin Guldlåda. Uppdraget var att visa hur DM kan användas för att påverka och skapa en attityd- och beteendeförändring över tid. Det har dessa två vinnare verkligen lyckats med. I juryn var vi mycket imponerade av den kreativa och strategiska höjden på de vinnande bidragen. Dem kan vara stolta, säger Christina Knight, juryordförande.

– Det har varit lika roligt som vanligt att genomföra Guldlådan. Det är inspirerande att se den kunskap, kreativitet och driv som finns hos dessa studenter. Vi ser redan fram emot nästa år, säger Carin Ivrell, ansvarig för Guldlådan på Posten.

Under kvällen delades även två specialpris ut. Ett för bästa hantverk som går till den som skapar den bästa upplevelsen för mottagarren och ett för bästa strategi.

Priset för bästa hantverk gick till bidraget ”Var med hela matchen” av studenterna Vera Doverdalen, Johan Bylund, William Jacobson och Edward Jonnerhag från Forsbergs. Bästa strategi vanns av bidraget ”Vi gör det åt dig” av studenterna Caroline Andersson, Oskar Pernefeldt och Linus Bronge från Beckmans.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Guldlådan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.