Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

De vann Best Yet

Publicerad: 24 mars 2009, 14:39

McDonalds var uppdragsgivare i Best Yet. Målet var att skapa en idé på temat ”mellanmål”. Vinnare blev Tobias Grönberg och Philip Frendberg samt Mattis Bernstone och Mattias Johansson. De kommer nu att tävla för Sverige i Europafinalen.


Mattis Bernstone och Mattias Johansson samt Tobias Grönberg och Philip Frendberg

Uppdragsgivare för årets omgång av tävlingen Best Yet från Tidningsutgivarna var McDonalds. Målet var att på fem timmar ta fram en idé för en dagstidningsannons som gör gästerna sugna på ett mellanmål.

Vinnare blev Tobias Grönberg, Deasign, och Philip Frendberg, B9 med sitt bidrag om vad folk egentligen tycker om att jobba. Andra vinnarparet blev Mattis Bernstone, Granath Euro RSCG, och Mattias Johansson, frilans, som tog fram en idé inspirerad av filmen The Shining.

De båda lagen kommer nu att tävla i Europafinalen i London 7-8 maj där tjugo lag från totalt tio europeiska länder slåss om titeln Best Young European Team.

Här är de vinnande bidragen:

Årets jury och dess motiveringar:

Årets jury:
Juryordförande: Johan Holmström, cd DDB Stockholm
Sandra Beijer, copy Garbergs, Richard Hallberg, copy F&B, Anna Serner, vd TU, Rickard Villard, cd Lowe Brindfors samt Josephine Wallin, ad King

Motiveringarna  
Team 16 - Philip Frendberg och Tobias Grönberg
"Bra reklam bygger nästan alltid på en sann och enkel insikt. Den här vinnaren har gett sig på den sannaste insikten av dem alla: vi hatar våra jobb."

Team 31 - Mattis Bernstone och Mattias Johansson
"Äntligen! En upprepning som funkar. Och som skrämmande tydligt visar att vad som helst kan hända när blodsockret faller. REDRUM!"

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.