Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 26 mars 2014, 15:56
Telge gjorde årets bästa inhouskampanj
Här är vinnarna i fjärde årliga omgången av Arkitektkopias och Resumés Inhouse-tävling.
Ämnen i artikeln:
InhouseÅrets Trycksak
Guld: Helsingborg Stad - Kunskapstipset
Silver: Nordic Choice Hotel – Get me Out of here
Brons: ICA – Frukt & Grönt
Bästa digitala aktivitet
Guld: Universal Music – Daniel Adams Ray
Silver: Ving - Värmeguiden
Brons: ICA - Pussen
Bästa Expo
Guld: Telge – Kvarteret Lampan
Silver: Cloetta – Ahlgrens bilar
Brons: Indiska – PopUp bokmässan
Bästa DR
Guld: Telge Bostäder – Skönare Studentboende
Silver: Blåkläder – Hard worker's slipper
Brons: If - Barnkollen
Årets Rookie
Ving – Anna Lindström
Bästa kampanj Småföretag
Guld: SweDeltaco
Bästa Kampanj
Guld: Telge – Kvarteret Lampan
Silver: Addnature – Safe Ride
Brons: MTG TV – Top Model
Årets Marknadsavdelning
Ejendals
Tävlande bidrag ska vara framtagna av företagets egen marknadsavdelning under 2013. Viss inblandning av reklambyrå eller annan liknande konsult är tillåten om idé och kreativiteten kommer ifrån den interna avdelningen.
Bidragets manér får bygga på en grafisk plattform som är utvecklad av en extern part – men den aktuella kampanjen eller enheten ska vara skapad och producerad internt. Bidraget får ej vara en ren adaption av en internationell kampanj eller enhet.
Bidraget får gärna vara en fortsättning/vidareutveckling av ett befintligt kommunikationstema och koncept (även om ursprunget tagits fram av extern part), men bidraget ska tillföra väsentlig ny idéhöjd.
Krister Berntsson
Ämnen i artikeln:
Inhouse