Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag20.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

De vann Webby's 2016

Publicerad: 29 April 2016, 09:11

M&C Saatchis Earth 2045 vinner pris.

Det blev fem svenska utmärkelser i Webby Awards.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiM&C SaatchiÅkestam HolstForsman & BodenforsWebby Awards

De svenska byråerna kammade hem en rad nominerar i den digitala tävlingen. Men särskilt många priser blev det inte, visar det sig nu. Här är de bidrag som tog hem utmärkelser:

Best Use of Video or Moving Image:
EARTH 2045, M&C Saatchi Stockholm

Viral Marketing:
805 MILLION NAMES, Forsman & Bodenfors

Retail:
MAGIC HOUR POP-UP SHOPS, Perfect Fools

Webby Awards har också "People's Voice" där publiken får avgöra vilka kampanjer som varit bäst under året. Två svenska byråer lyckades vinna här:

Best Use of Photography:
CATCH THE UNSEEN, Åkestam Holst

Online Guerrilla & Innovation:
A SIRI-OUS SAFETY MESSAGE, Saatchi & Saatchi

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.