Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

De vinner Inhouse 2013

Publicerad: 20 februari 2013, 16:15

Ving vinner priset som årets marknadsavdelning (fjolårets kampanj på bild).

Inhousetävlingen för 2013 är nu avgjord. Bästa kampanj vinns av MQ för "The perfect suit", Pågen kommer tvåa med "Pågen Lingon Grova våren 2012" och Unionen trea med "Finn 5 fackliga frågor". Ving utses till årets marknadsavdelning.


Ämnen i artikeln:

Inhouse

Arkitektkopia är inne på tredje året av sin Inhousetävling. Resumé gick in som samarbetspartner i mitten på juni förra året. Berntzon­Bylund är också involverad i tävlingen.

– Det är jättekul att de flesta av vinnarna i Inhouse-tävlingen inte har varit med tidigare. Det är också stora och välkända varumärken. Vi är nu inne på vårt tredje år och kvaliteten är fortsatt mycket hög, säger Joakim Rutgersson, marknadschef på Arkitektkopia.

– Vi har sett ett högt tryck från inhouseavdelningarna på olika företag och organisationer. Vi har slagit rekord både vad gäller antalet inlämnade bidrag och antalet företag som är med och tävlar, säger han.

200 inlämnade bidrag har kommit in till årets tävling, att jämföra med 150 bidrag vid förra årets tävling. Priserna delades ut på Berns i kväll inför drygt 260 deltagare.

BerntzonBylund är involverad i tävlingen i det att man håller i pr-aktiviteterna samt själva eventet.  

Övriga vinnare:
• Ving för Årets marknadsavdelning (inhousavdelning), även If och ICA var nominerade.
• ICA: Bästa trycksak med "Måltidsbutiken", följt av MQ och Parks & Resorts.
• Bästa dr: Eton med "Inbjudan till öppningsevent" för Eton Brand Store. ICA och Telge är tvåa och trea.
• Bästa expo: Bilia Group Göteborg för "MINI Cooper luciatåg", följt av Telge och Cloetta/Ahlgrens.
• Skistar i Bästa digitala aktivitetet. STIGA Sports är tvåa, medan HMS blev trea.
• Rosengårds stadsdelsförvaltning: Bästa kampanj småföretag – Sevan och Göteborg stads kulturförvaltning var nominerade.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Inhouse

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.