Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

De vinner pris utan att tävla

Publicerad: 25 oktober 2010, 10:46

Den nionde november delas priserna ut i världens första internationella tävling för kommunikation och marknadsföring i sociala medier – The Bees Awards. Sverige har fyra nomineringar men Wenderfalck Kommunikation har redan vunnit då ingen annan anmälde sig till deras kategori. – Det blir en fördel man har när tävlingen körs för första gången, säger Tor Löwkrantz digital rådgivare hos Wenderfalck.


Vinner ohotad. Tor Löwkrantz och kollegorna på Wenderfalck Kommunikation kan redan innan prisutdelningen fira segern i The Bees Awards.

Ett tecken på att något samhällsfenomen blivit etablerat är att det får en tävling. Nu har sociala medier The Bees Awards som delas ut i San Francisco den nionde november.

Bland kategorierna finns ”Bäst relation med bloggare”, ”Bäst konversation med kunder” och ”Årets byrå”.

Deltagandet i tävlingen har skett genom att intresserade anmält sig själv via ett formulär. Från dessa anmälningar finns nu nomineringarna klara.

Sverige har fyra nomineringar. Forsman & Bodenfors och Prime är nominerade i kategorin ”Bästa användning av en sociala medier-plattform”.

Prime nomineras för kampanjen ”Rädda julen” för Kraft Foods/Aladdin och F & B är nominerade för Facebook Showrom som de gjorde åt IKEA.

IKEA är själva nominerade i kategorin "årets kund" och Wenderfalck Kommunikation tar hem segern i kategorin ”Bästa användning av pressrum” för sajten Nyheter om Nokia.

Detta eftersom ingen annan anmält sig till deras kategori. Det blir en av två kategorier av de totalt sexton där en segrare vinner utan tävling.

Saatchi & Saatchi LA tar hem segern i kategorin ”Bästa meddelande på 140 tecken” utan utmanare.

– Det är helt klart ett erkännande för att vi gjort något bra för vår kund, säger Tor Löwkrantz.

Trots att ett pris står och väntar på dem i Kalifornien vet Tor Löwkrantz inte om han eller någon annan hos Wenderfalck kommer åka dit.

– Det meddelades väldigt hastigt och lustigt när utdelningen skulle hållas. Jag vet inte om vi kommer ha tid, säger Tor Löwkrantz.

Ove Gustafsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.