Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

De vinner Young Lions Sverige

Publicerad: 13 Maj 2015, 07:04

Under tisdagskvällen presenterades de vinnande teamen som får representera Sverige i Young Lions i Cannes i slutet av juni.


Ämnen i artikeln:

Young LionsCannes

Det var under ett mingel arrangerat av Komm i Kungsträdgården i Stockholm som vinnarna presenterades. De här:

Design
Kim Dion-Laplante och Ermir Peci, Essen International
Bidrag: Diabetesförbundet 2015
Bidragsbeskrivning: Vi vill tillgängliggöra Diabetesförbundet genom att visa på öppenhet, sänkta trösklar för medlemskap och ett högre påvisat värde.

Cyber
Samuel Skwarski och Anders Pålsson, JMW Kommunikation
Bidrag: Diabetesfadder
Bidragsbeskrivning: En ny plattform som kopplar ihop diabetiker med "tinder-teknik" för att kunna prata om sådant de inte orkar prata med anhöriga om.

PR
Joseph Borenstein och Linnéa Rinäs, Cohn & Wolfe
Bidrag: Blodsockerfallet
Bidragsbeskrivning: I samarbete med Gröna Lund döps Fritt fall om till Blodsockerfallet under en säsong. Kampanjen använder en intern jargong och igenkänningshumor i form av åkattraktionsliknelsen, för att skapa en vi-känsla diabetiker emellan. Den visar även potentiella medlemmar att Diabetesförbundet har muskler nog att både öka allmänhetens kunskap om diabetes och nå ut till politiker.

Print
Fanny Svensson och Alexander Rehnby, Saatchi&Saatchi
Bidrag: Sockerhotet
Bidragsbeskrivning: Som diabetiker lever du under ett ständigt dödshot från ditt blodsocker, det har vi tagit fasta på vår annons. Men, många brukar säga att det är inte förrän man förstått att man inte är odödlig som man verkligen börjar leva. Och det är lite det som är grejen, för det är tufft att leva som diabetiker. Men det är fortfarande ett liv som är lika fantastiskt och lika värdefullt som vilket annat liv som helst. Och det livet ska inte vara krångligare och svårare än vad det egentligen behöver vara.

Årets jury bestod av:
Fredrik Simonsson, Art Director på DDB.
Mattias Ronge, vd på Edelman Deportivo.
Ulla Karin Barrett, byråchef på The Fan Club.
Jacob Bergström, kreativ chef på Silver.

Rättelse: I en tidigare version angavs förra årets vinnare. Resumé har nu rättat detta.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Young LionsCannes

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.