Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

De visade "hela Sveriges Radio" – kammar hem Guldägg

Publicerad: 19 April 2018, 15:05

Uncle Unicorn gestaltar Sveriges Radios lokalbevakning med en visuell resa genom hela landet – och vinner Guldägg i kategorin onlinefilm.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerUncle UnicornReklamGuldäggetSveriges Radio

08:05 Linköping. 07:39 Slite. 16:33 Vansbro. Varje klockslag i Uncle Unicorns kapmanjfilm markerar en svensk ort som på något sätt omfattas av Sveriges Radio P4:s lokaljournalistik. På så vis riktas uppmärksamheten mot kärnfrågan: att public service är den enda återstående aktören som fortfarande har landsomfattande bevakning.

Genomförandet av "Hela Sveriges radio" vinner Guldägg i kategorin onlinefilm, med följande jurymotivering:

"En berättelse om tid – som låter sig ta sin tid. 640 timmar, på två minuter. Ett Sverige idag, som är precis vad det är. Och det är, precis, så här. En visuell dikt om ljud är årets vinnare i onlinefilm – Hela Sveriges Radio."

Silverägg går till Ingos "Förklädd Gud" för Folkoperan.

Mårten Färlin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.