Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Dear Friends får nya delägare

Publicerad: 11 juni 2014, 10:33

Roger Brovik vd Dear Friends och Hans Johansson, vd på Vinngroup

Foto: Pressbild.

Vinngroup satsar inom digital kommunikation och går in som delägare i Dear Friends. Reklambyrån blir konsultgruppens största bolag.


Ämnen i artikeln:

Dear Friends

Vinngroup är en konstellation av konsultbolag. Reklambyrån Dear Friends blir nu det största bolaget i ett stall som utgörs av 13 entreprenörsföretag verksamma inom kommunikation och IT.

– Dear Friends är en byrå med ett mycket gott renommé, vi fick upp ögonen för dem när de utsågs till Årets byrå 2013, säger Vinngroups vd Hans Johansson i ett pressmeddelande och fortsätter:  

– Vi ska fortsätta att vara Dear Friends och ha kvar vårt erbjudande. Den mest påtagliga skillnaden för oss och våra kunder är att vi senare i år kommer att sitta tillsammans med våra systerföretag. För övrigt är det mesta sig likt och vi bestämmer över oss själva och vår verksamhet, säger Roger Brovik, vd för Dear Friends i en kommentar.

Med nya delägare får Dear Friends en möjlighet att växa och utvecklas som bolag.

– Vi kommer att utmanas när vi får en ny styrelse och när kunniga personer kommer in och ser på verksamheten med nya ögon. Så småningom ska vi etablera oss i Stockholm och Malmö och nu har vi bättre förutsättningar för att göra det då koncernen redan har bolag på plats, säger Roger Brovik.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Dear Friends

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.