Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 11 juni 2014, 10:33
Roger Brovik vd Dear Friends och Hans Johansson, vd på Vinngroup
Foto: Pressbild.
Vinngroup satsar inom digital kommunikation och går in som delägare i Dear Friends. Reklambyrån blir konsultgruppens största bolag.
Ämnen i artikeln:
Dear FriendsVinngroup är en konstellation av konsultbolag. Reklambyrån Dear Friends blir nu det största bolaget i ett stall som utgörs av 13 entreprenörsföretag verksamma inom kommunikation och IT.
– Dear Friends är en byrå med ett mycket gott renommé, vi fick upp ögonen för dem när de utsågs till Årets byrå 2013, säger Vinngroups vd Hans Johansson i ett pressmeddelande och fortsätter:
– Vi ska fortsätta att vara Dear Friends och ha kvar vårt erbjudande. Den mest påtagliga skillnaden för oss och våra kunder är att vi senare i år kommer att sitta tillsammans med våra systerföretag. För övrigt är det mesta sig likt och vi bestämmer över oss själva och vår verksamhet, säger Roger Brovik, vd för Dear Friends i en kommentar.
Med nya delägare får Dear Friends en möjlighet att växa och utvecklas som bolag.
– Vi kommer att utmanas när vi får en ny styrelse och när kunniga personer kommer in och ser på verksamheten med nya ögon. Så småningom ska vi etablera oss i Stockholm och Malmö och nu har vi bättre förutsättningar för att göra det då koncernen redan har bolag på plats, säger Roger Brovik.
Ämnen i artikeln:
Dear Friends