Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 29 november 2012, 07:01
Daniel Solving.
Ägarna bakom reklambyrån Dear Friends i Göteborg startar den digitala produktionsbyrån Humblebee.
Humblebee kommer att vara en viktig partner till Dear Friends, men ska bygga sin egna affär i samarbete med andra byråer.
Byråns syfte är att ta hand om uppdrag som inte handlar om ett direkt kommunikativt behov, samt hantera toppar i produktionen, för både Dear Friends och andra byråer.
– Med Humblebee får vi en möjlighet att renodla vår verksamhet på Dear Friends och fokusera på uppdrag där vi får möjlighet att arbeta utifrån ett kommunikativt perspektiv oberoende av kanal. Redan idag använder vi idag andra produktionsbyråer för att hantera toppar i vår produktion. Genom att anlita Humblebee för dessa projekt kan det nya bolaget starta med en bra grund, säger Roger Brovik, vd på Dear Friends, i en kommentar.
Humblebee kommer att ledas av Daniel Solving, partner och tidigare projektledare på Dear Friends.
– Humblebee ska vara en kreativ, digital produktionsbyrå där vi blandar design, teknologi och interaktion för att skapa nya digitala upplevelser tillsammans med våra uppdragsgivare. En fullödig förståelse och ödmjukhet inför användaren i kombination med tydliga processer och leveranssäkerhet ser vi som framgångsfaktorer, säger han.
Vid utgången av första kvartalet 2013 räknar Humblebee med att vara 6 personer i egna lokaler och rekrytering pågår för fullt.
Linus Fremin