Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Deepeds byrå tar in Bonnier-chef som vd

Publicerad: 4 september 2012, 12:36

Deeped Niclas Strandh får en ny chef.

Reklambyrån United Power, där sociala medier-strategen Deeped Niclas Strandh är delägare, byter vd. Peter Berg, med ett förflutet som försäljningschef på Bonnier Tidskrifter, tar över efter Kent Lövgren, och går också in som delägare i byrån.


Resumé har tidigare rapporterat om förändringarna på Falu-byrån United Power, som i början av året rekryterade sociala medier-strategen Niclas Strandh som döpt om sig till sin internet-avatar "Deeped" .

Efter att ha tagit in flera nya delägare genomför byrån ett generationsskifte och Peter Berg blir ny vd. Han har under fem år drivit rekryteringsbolaget Tillväxtarenan och arbetat med ledningsgrupper och utbildningar.

- Men jag har bakgrund inom mediabranschen och var försäljningschef inom Bonnier Tidskrifter. Och genom min erfarenhet inom rekrytering så har jag sett hur oerhört viktigt varumärket är för företag.

United Power är nu sex delägare.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.