Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Dejtingtjänst” för annonsköpare och mediebolag

Publicerad: 13 november 2013, 10:32

Adforsell.se ska underlätta automatiserade reklamköp inom traditionella medier. Grundaren Johan Forssell hävdar att tjänsten löser problemen med sista-minuten-köp.


– Många medier upplever att de lägger för mycket tid på att jaga köpare  till sista minuten-erbjudanden, säger Johan Forssell i en kommentar.

Han  menar att kunderna redan har planerat sina kampanjer och att ”medierna  famlar i mörkret efter kunder med behov av att synas eller höras.”

Adforsell.se  vänder på det och ger i stället annonsörer och köpare möjlighet att ta  del av de sista minuten-erbjudanden som medierna har publicerat.

– På  så sätt kommer kunder med behov av att marknadsföra sig med kort  varsel, själva kunna boka de kampanjer som passar just deras  marknadsföringsbehov och budget, säger Johan Forssell i en kommentar.

Tjänsten  är gratis att använda och det går också att bevaka särskilda regioner  eller mediekategorier – det dimper ned ett mejl när ett erbjudande  matchar bevakningen.

Ungefär som när dejtingtjänster hittar skräddarsydda potentiella partners åt sina användare.

Adforsell.se har varit under uppbyggnad en tid, men lanseras idag.
–  Vi är otroligt glada över det positiva mottagande vi fått på marknaden,  både bland medier och köpare, säger Johan Forssell i en kommentar.

Han uppger också att fler medier är på ingång att ansluta sig till tjänsten.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.