Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Delar ut lamm i ny kampanj

Publicerad: 7 Februari 2011, 14:55

I samband med Alla Hjärtans Dag drar Lambi igång kampanjen Lambi Soft Words. Gustav Löfving, senior account director på PS Communication, som ligger bakom kampanjen: – Lambi är ju väldigt mjuka i sin image och nu ville man ta varumärket ett steg längre, säger han till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Per AnderssonPS CommunicationLambi

Lambi satsar på en ny kampanj i anslutning till Alla Hjärtans dag nästa vecka: Lambi Soft Words. På företagets produkter kommer att tryckas recept och dikter och PS Communication har startat kampanjsajten www.Lambisoftwords.se där besökarna kan designa sina egna badges och T-shirts. Utöver detta har man även producerat ett antal filmer som kommer att läggas ut på Youtube. I filmerna ”Säg det med ett lamm” kan man se komikern Per Andersson dela ut lamm, ungefär som ett blommogram fast med ett lamm.

– Det är en väldigt kärleksfull, mjuk handling, berättar Gustav Löfving.

Filmerna är tänkt att gå i linje med den mjuka image som redan förknippas med Lambi.

– Lambi är ju väldigt mjuka i sin image och nu ville man ta varumärket ett steg längre. Fast på ett oväntat och spännande sätt, förklarar Gustav Löfving.

Kampanjen kommer, förutom i Sverige, också att gå i Danmark och Norge.

Se senaste filmen nedan eller gå in på här för att se samtliga filmerna från kampanjen.

</div><hr />

Christian Ström


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.