Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 7 februari 2011, 14:55
I samband med Alla Hjärtans Dag drar Lambi igång kampanjen Lambi Soft Words.
Gustav Löfving, senior account director på PS Communication, som ligger bakom kampanjen:
– Lambi är ju väldigt mjuka i sin image och nu ville man ta varumärket ett steg längre, säger han till Resume.se.
Lambi satsar på en ny kampanj i anslutning till Alla Hjärtans dag nästa vecka: Lambi Soft Words. På företagets produkter kommer att tryckas recept och dikter och PS Communication har startat kampanjsajten www.Lambisoftwords.se där besökarna kan designa sina egna badges och T-shirts. Utöver detta har man även producerat ett antal filmer som kommer att läggas ut på Youtube. I filmerna ”Säg det med ett lamm” kan man se komikern Per Andersson dela ut lamm, ungefär som ett blommogram fast med ett lamm.
– Det är en väldigt kärleksfull, mjuk handling, berättar Gustav Löfving.
Filmerna är tänkt att gå i linje med den mjuka image som redan förknippas med Lambi.
– Lambi är ju väldigt mjuka i sin image och nu ville man ta varumärket ett steg längre. Fast på ett oväntat och spännande sätt, förklarar Gustav Löfving.
Kampanjen kommer, förutom i Sverige, också att gå i Danmark och Norge.
Se senaste filmen nedan eller gå in på här för att se samtliga filmerna från kampanjen.
</div><hr />
Christian Ström