Reklam
Delicard väljer Abby Norm
Publicerad: 9 mars 2010, 13:52
Abby Norm blir ny samarbetspartner till affärsgåvoföretaget Delicard
Ämnen i artikeln:
Abby PriestTM
Tero Marjamäki
Det var efter en pitch, där både reklambyråer och mer specialiserade DM-byråer tävlade om uppdraget, som valet slutligen föll på Abby Norm.
– Vi är både rejält taggade och mycket glada för förtroendet. Vi tror att Delicards leverans i högsta
grad ligger i tiden. Ju mer kontakter som sker utan att vi människor själva är på plats, ju viktigare
är det att skapa och bibehålla de relationer vi har, säger Håkan Nyberg, kreatör på Abby Norm, i en kommentar.
Delicards affärsidé är att leverera affärsgåvor direkt till mottagarens dörr. Det nya byråsamarbetet inleds direkt. Abby Norm ansvarar för idéutveckling och koncept. Ansatsen i upphandlingen var tämligen omfattande, men enligt Ulrika Westin, marknadsdirektör på Accor Service, som äger varumärket Delicard var huvudanledningen att välja Abby Norm att byrån inte bara svarade upp mot briefen, utan att de även gick ett par steg längre.
– Vi valde Abby Norm då deras rekommendation inte var den traditionella reklambyråns. Deras
förslag svarade inte bara upp mot vår dubbla kravställning; att revitalisera Delicard och hjälpa oss
att öka vår försäljning. De föreslog också en rad åtgärder som innebär att vi utvecklar upplevelsen
av vår produkt.
Fakta
Arbetsgrupp Abby Norm:
Petrus Dahlin, ad
Håkan Nyberg, copy
Oskar Hellkvist, digital ad
Märta Segerström, original
Björn Nerell, specialist CRM
Cilla Ardhall, operativ projektledning
Magnus Tengzelius, planning, projektledning
Ebba Kilman, projektledning
Ansvarig Accor Services:
Ulrika Westin, marknadsdirektör