Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Deltagarna har själva erfarenhet av cancer"

Publicerad: 19 november 2010, 15:17

På måndag är det premiär för Barncancerfondens nya reklamfilmer, gjorda av byrån Customersonly och produktionsbolaget B-Reel Films.
De som deltar i filmerna har själva erfarenhet av cancer.


Ämnen i artikeln:

BarncancerfondenB-Reel

De nya filmerna är en vidareutveckling av konceptet med de fyra stolarna, som symboliserar att tre av fyra överlever – den här gången med ett föräldraperspektiv.

– Med filmen vill vi förmedla statistik på ett kommunikativt och lättillgängligt sätt. Vi vill med de fyra stolarna illustrera hur verkligheten ser ut idag och vad det är som vi jobbar för. Vi hoppas att på detta sätt öka angelägenheten att ge en gåva så att vi i framtiden ska kunna rädda ännu fler barn. Barncancerfondens vision är en värld där barncancer inte är något att oroa sig för, meddelar Barncancerfonden.

Det är två olika filmer som kommer att visas i TV4. Varje film finns i tre olika längder, 25 sekunder, 15 sekunder och 5 sekunder.

Uppdragsgivare:
Barncancerfonden

Reklambyrå:
Customersonly
Projektledare: Magnus Eldberg
AD: Jon Svahn
Copywriter: Helena Isacson
Produktionsledare: Linda Bohagen

Produktionsbolag:
B-Reel Films
Regissör/Fotograf: Johan Perjus
Producent: Rikard Åström
Produktionsledare: Anna Jonsson

Stillbildsfotograf:
Svenolof Jonn

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

BarncancerfondenB-Reel

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.