Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Den blå moroten slår till

Publicerad: 20 januari 2012, 10:09

Karolina Roslund och Lisa Henning.

Varumärkesbolaget BlueCarrot köper detaljhandelsspecialisten People in Store. BlueCarrot siktar på att vara bättre rustat för kanaloberoende strategier genom sitt förvärv.


De båda bolagen inledde ett samarbete för tre år sedan då  BlueCarrots styrelseordförande Ulrich Boyer köpt in sig i just People  In Store.

Och nu köper alltså BlueCarrot upp bolaget:
– People in  Store tillför specialistkompetens och innovation till vår affär, säger  BlueCarrots vd, Karolina Roslund, i en kommentar.

Hon menar att kommunikation i icke-köpta kanaler blir allt viktigare för att skapa ett framgångsrikt varumärkesbyggande.

Karolina Roslund pekar också på att denna trend naturligtvis även innebär en  ökad koncentration mot internet och sociala medier, men att utvecklingen  också aktualiserar butiksytan som kommunikationskanal.

People in  Store, som har sitt fokus på detaljhandeln, tar fram olika strategier  för hur man kan nyttja butiken som kommunikations- och  försäljningskanal.

Bolagets grundare, Lisa Henning, menar att  BlueCarrots kunskaper kring varumärkes- och kommunikationsutveckling och  dess gedigna meritlista tillför spetskompetens till bolaget.

Lisa Henning kvarstår i BlueCarrot som delägare och expert efter förvärvet.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.