Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Den längsta reklamkampanjen någonsin”

Publicerad: 8 oktober 2010, 14:39

På måndag drar AMF igång en reklamkampanj som går ut på att skicka meddelanden till framtiden. Alla får skicka in och budskapet kommer sparas i 20 år innan det levereras till mottagaren. – För oss är det viktigt att människor tänker och engagerar sig i sin framtid och med kampanjen vill vi inspirera folk att göra det, säger Åsa Ambuhm reklamchef på AMF.


Ämnen i artikeln:

AMFForsman & Bodenfors

Åsa Ambuhn. Foto: Pierre Zoetterman

Lägger fram den längsta reklamkampanjen någonsin. Åsa Ambuhm har 20 år kvar tills kampanjen är avslutad.

Den marknadsförs av AMF som den längsta reklamkampanjen någonsin. Allt kretsar kring kampanjsajten amf.se/framtiden som kommer finna på plats på måndag. Filmer och banners kommer användas för att locka in allmänheten till sajten.

Meddelandet till framtiden kan skickas som en bild, en kort film eller ett textmeddelande.

Mottagaren får omedelbart veta via mejl eller sms att de har ett budskap som ligger och väntar men som kan tas emot först om 20 år. Den som vill skicka ett meddelande till framtiden har på sig framtill årsskiftet.

– Det finns så fantastiskt många meddelanden man kan tänkas skicka. Allt från dagliga kärleksbrev och
lyckönskningar till roliga erkännanden och hemligheter som kan må bra av att få
lagras i 20 år! berättar Åsa Ambuhm.

Kampanjen är framtagen av Forsman & Bodenfors.

Ove Gustafsson

Ämnen i artikeln:

AMFForsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.