Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Deportivo med antisnooze-kampanj

Publicerad: 5 December 2013, 08:35

Philips slår ett slag för att sluta snooza genom ”Unsnooze – The Game”. Målet är att sälja fler Wake-Up-Lights. Deportivo ligger bakom kampanjen.


Ämnen i artikeln:

Mattias RongeDeportivo

87 länder har redan besökt kampanjsajten för Unsnooze – The Game, enligt Deportivo.

Rent praktiskt fungerar det så att den som vill bli snoozefri kan utmana vänner och andra om vem som kommer först upp ur sängen.

– Att snooza är en vattendelare bland svenskarna, vissa njuter av det  medan andra helst skulle vilja sluta.  På Philips jobbar vi aktivt för  att göra uppvaknandet till en skön upplevelse, särskilt såhär i  mörkertider, säger Carina Franzén, Nordic Marketing Manager på Philips i  en kommentar.

Hon uppger att hälften av försäljningssäsongen har passerat och menar att det ser ”mycket bra ut”.

Deportivos vd, Mattias Ronge, hävdar att man genom tävlingen inte bara lyfte ett program, utan även bidrog med en lösning.

–  Alla har en åsikt kring att snooza och Skandinavien är en mörk, mörk  plats att leva på under vinterhalvåret, säger han i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Mattias RongeDeportivo

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.