Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Design får två Guldägg

Publicerad: 8 December 2015, 15:39

Under Guldäggsgalan nästa år kommer två Guldägg i Design att delas ut, i kategorierna Identitetsdesign och Förpackningsdesign.


Ämnen i artikeln:

DesignGuldägget

Förpackningsdesign: Kategorin förpackningsdesign innefattar olika former av paketering av ett varumärkes produkt eller tjänst.

Identitesdesign: Kategorin identitetsdesign innefattar visualiseringar av ett varumärkes identitet. Det kan vara i form av grafiska eller rörliga identitetsprogram, olika former av fysiska, kommersiella miljöer, som t ex konceptbutiker, utställningar och restaurangkoncept men också tryckt material, som till exempel böcker, affischer och magasin.

– Design blir en allt viktigare faktor för att bygga starka varumärken. Därför tycker jag att det är väldigt roligt att vi i år har två guldägg för design, Identitetsdesign och Förpackningsdesign. Det visar också att Guldägget som tävling speglar hur vår bransch faktiskt utvecklas, säger Marie Rudolphie, ledamot i Komm:s styrelse samt i Guldäggets Tävlingsgrupp och till vardags vice vd på Identity Works i ett pressmeddelande.

Dessutom utökas kategori Hantverk med en fjärde underkategori där redaktionell formgivning ingår som heter Grafisk form.

Grafisk form: Redaktionell formgivning. Det kan till exempel vara böcker, magasin och affischer.

Inlämningen öppnar imorgon, onsdag 9 december med deadline 27 januari. Guldäggsgalan äger rum den 20 april.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

DesignGuldägget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.