Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Designskolor VS allmänheten

Publicerad: 28 Januari 2011, 15:23

Designskolor mot allmänheten. Blivande proffs mot amatörer. De grupperna ställs mot varandra i SL:s nya kampanj, där folk uppmanas att tävla om vem som kan ta fram den bästa designen för SL:s Access-kort.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & Saatchi

Designar du bättre än de på Beckmans?

Nu kan du (be) visa det i SL:s nya tävling.

För att uppmärksamma att SL lanserar en tjänst för att designa sitt eget personliga SL Access-kort utmanar man designstudenter att tävla mot allmänheten om vem som kan ta fram bästa kortdesignen.
Under dagen har SL:s reklambyrå Saatchi & Saatchi delat ut målardukar i miniatyr (accesskortsstorlek) på designskolorna som uppmanar eleverna att anta utmaningen.
På kampanjsajten design.sl.se kan även allmänheten ladda upp sina egna alster.

Kampanjen kommer att gå i tre veckor, med tre stycken veckofinalister varje vecka, som väljs ut av en jury, bestående av Sl-folk, designbloggare och kreatörer från Saatchi & Saatchi. Vinsten: Att få sin egna design för sitt framtagna SL-kort utställd i tunnelbanan.

Uppdragsgivare hos SL: Camilla Josefsson

Arbetsgrupp Saatchi & Saatchi:

Art Director: Gustav Egerstedt

Copywriter: Petter Dixelius

Produktionsledare: Maria Lindskog Klasén

Projektledare: Tom Hedström

Produktion tävlingssajt: Pronto Communications

Printproduktion: Carlsöö & Co

Mediabyrå: Phd

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Saatchi & Saatchi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.