Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Det är alltid några småskandaler på galan"

Publicerad: 14 April 2011, 12:52

Mitte Blomqvist, cd på Storåkers McCann, berättar om sina Guldäggsminnen och om hur det var att vinna. – Det är alltid några småskandaler på galan men alla är oftast så himla gulliga och det är mycket ryggdunk och glada hejarop, säger hon till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Mitte BlomqvistGuldägget 2011Guldägget

Mitte Blomqvist. Foto: Sören Andersson.

Mitte Blomqvist har förärats med sex Guldägg sedan hon gick ut från Berghs 1992 och började jobba i reklambranschen. Nu är hon cd på Storåkers McCann och sitter med i juryn för Guldägget.

Vilket är ditt bästa Guldäggsminne?
– Mitt första Guldägg, det fick jag för två utomhuskampanjer som slogs ihop till en för UPC. Då jobbade jag för Lowe Brindfors och jag gjorde den ihop med copywritern Björn Hjalmar, säger Mitte Blomqvist.

Hon fortsätter:

– Det som var så roligt och speciellt var att det var mitt allra första Guldägg och sen att jag var helt ovetande om att jag skulle få det. Jag hade inga förväntningar. Det var i Globen på den tiden och vi hade middag samtidigt. Jag jobbade tillsammans med en retuschör som hade arbetat väldigt mycket med ett av jobben och när vi vann så blev han så jävla glad att han också hoppade upp på scenen. Det är ovanligt, han hade en skön stil.

– Det är alltid några småskandaler på galan men alla är oftast så himla gulliga och det är mycket ryggdunk och glada hejarop. Vår bransch är rätt tråkigt på det sättet, det händer inte så mycket stora skandaler.

Hur kommer det att gå för Storåkers McCann ikväll?
– Det kommer inte att gå riktigt lika bra för oss i år som det har gjort tidigare, känns det som. Det har varit ett tufft år för oss på Storåkers, efter att vi tappade Telia som kund för ett par år sedan har vi fokuserat mycket på att dra in nya kunder och det är alltid en uppstartssträcka innan man får utdelning. Det tar tid att komma igång med den första kampanjen och det är mycket planering innan.

Malin Carlehäll

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.