Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

"Det är en drömkund"

Publicerad: 21 April 2011, 08:45

I går lanserades Nikes nya interaktiva kampanj Zlatan Zuperfly. Bakom kampanjen står reklambyrån Naked, som jobbat hårt för att ro iland kampanjen. – Det har krävts både blod, svett och tårar, säger Fredrik Svensson, grundare och delägare av Naked till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Fredrik SvenssonJohan BaettigNikeNakedZlatan Ibrahimovic

Naked sjösatte i går sin nya interaktiva kampanj för Nike med spelet Zlatan Zuperfly. Ett samarbete som givetvis betyder mycket för reklambyrån.
– Nike är självklart en drömkund. De har gjort några av de mest spännande kommunikationslösningarna genom tiderna och har en stor respekt för vad bra kommunikation kan göra för varumärket. Vi ser det som en enorm möjlighet att visa vad vi går för såväl mot Nike som mot potentiella andra framtida globala uppdrag, säger Fredrik Svensson.

Spelets huvudperson är superstjärnan Zlatan Ibrahimovic. Tanken är att den som spelar spelet ska få ett smakprov på hur det är vara på plan ”i Zlatans skor”.
– Att jobba med Zlatan var otroligt roligt och han var enormt professionell. Han är en världsstjärna som verkligen gav allt under inspelningen och hade kul under tiden, säger Johan Baettig, cd på Naked.

Samarbetet med Nike kom till efter en pitch för att lansera företagets sko Mercurial Superfly 3.
– Nike gillade hur vi tänkte och ur det kom samarbetet med Nike Sverige. När vi sedan presenterade den lösningen som vi ville göra valde Nike att göra detta till en del av den globala kampanjen, säger Fredrik Svensson.

Han berättar också om det hårda arbete som ligger bakom kampanjen och som varit nödvändigt för att ro den iland.
– Om man vill göra bra kampanjer måste man jobba hårt. Den här kampanjen har inte varit ett undantag utan har krävt både blod, svett och tårar. Men vi är otroligt stolta att vi kunnat genomföra en så komplex lösning som innehåller teknik som aldrig tidigare använts på detta sätt på en så kort tid som vi hade på oss., säger Fredrik Svensson.

Han passar även på att hylla samarbetspartnern, och produktionsbolaget bakom kampanjen, Strip Digital.
– Det hade aldrig varit genomförbart om vi inte hade jobbat Strip Digital som verkligen gick in i detta med samma passion som vi.

Här kan du kolla in Zlatan Zuperfly.

Christian Ström


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.