Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Det är en häftig teknik"

Publicerad: 17 mars 2011, 08:02

Silverbullet film producerar en interaktiv kampanjfilm åt auktionssajten Classicons.com med hjälp av en ny teknik som kallas 360 grader.


Foto: Silverbullet film.

360graders-tekniken innebär att man använder en kamera som består av flera mindre kameror som i sin tur filmar allt som syns i omgivningen.

Tekniken gör det dessutom möjligt för besökaren att vara delaktig och styra reklamfilmen. I lanseringskampanjen ingår nämligen en tävling som går ut på att besökaren ska förflytta sig i ett rum och avslöja siffror och bokstäver som är dolda i rummet. Reklamkampanjen heter ”the Code” och som namnet avslöjar ska man försöka lista ut en kod. Den som listar ut rätt kod har sedan möjlighet att vinna priser från sajten.

– Det är en häftig teknik. Det som är skillnaden mellan det här och att filma en vanlig reklamfilm är att tagningen måste klaffa på en gång. Det har varit väldigt spännande att spela in, säger Lotta Johansson, projektledare på Silverbullet film, till Resume.se.

Malin Carlehäll

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.