Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 11 april 2011, 10:07
Idag publicerade Metro det nionde nomineringsbidraget av tio i tävlingen Creative Print Awards. Mellan den 30 mars och 14 april publiceras ett om dagen i tidningen. Vinnaren erhåller en annonskampanj i Metro värd 3 miljoner kronor. Reklambyrån INGO står för dagens bidrag.
Ämnen i artikeln:
Creative Print AwardsINGO:s bidrag till Creative Print Awards.
Creative Print Awards är en tävling skapad av Metro och Resumé där framtagandet av kreativa annonslösningar står i centrum. Det näst sista bidraget i tävlingen är från reklambyrån INGO, uppdragsgivare är Kontorab.
Hur tänkte ni kring annonsen?
– Vår kund har produkter som passar bra i print, vi har rivit i papper, använt oss av häftklamrar och allt möjligt men i slutändan var det den här lösningen som blev bäst. Det är en liten blåsning, det ser ju helt fel ut, och det är det som är roligt, säger Marcus Enström, ad på INGO, till Resume.se.
Är ni nöjda med resultatet?
– Väldigt nöjda. Vi utgick mycket från tidningen och tittade på hur vi skulle få till annonsen på bäst sätt och det blev precis den blåsning som vi ville att det skulle bli. I originalskissen såg man mer text och det ville vi egentligen komma bort ifrån. Slutresultatet blev bättre än vår skiss och vad vi förväntat oss, det ser ut att vara på riktigt.
Projektledare: Douglas Sandor.
AD: Marcus Enström.
Copy: Josefine Adner.
Original/Retusch: Richard Landérus.
Produktionsledning: Ulrika Grevin.
Malin Carlehäll
Ämnen i artikeln:
Creative Print Awards