Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Det är inte en kampanj – det är en rörelse"

Publicerad: 14 april 2011, 20:54

Guldägget i kategorin Integrerat går till Prime PR för "Vac from the sea"


Ämnen i artikeln:

PrimeGuldägget 2011

Prime PR:s kampanj "Vac from the sea" vinner Guldägget i kategorin Integrerat med motiveringen:

"Ett fantastiskt bevis för att vi med det vi gör om dagarna faktiskt har förmågan att påverka. På riktigt. En kampanj som integrerar både produktutveckling och sin publik i sin idé . Från ett företag som vill något och som vågar ta ställning och starta något som inte tar slut med den här kampanjen. Resultatet är något man vill prata om, dela med sig av och sprida vidare. (Visste ni förresten att det flyter runt öar av gammal plast stora som Texas i haven?). Vid närmare eftertanke är det nog inte ens en kampanj utan en rörelse och vi vill gå med."

Förra året vanns kategorin av Storåkers McCann för kampanjen "Dåliga förlorare".

Guldägg 2011 kategorin Integrerat

Byrå: Prime PR Bidragsnamn: Vac from the Sea Uppdragsgivare: Electrolux Uppdragsgivare ansvarig: Jonas Magnusson, Julia Emmerich Art Director: Carl Fredrik Holtermann Copywriter: Devi Brunson, Carl Fredrik Holtermann Creative Director: Jonas Bodin Executive Creative Director: Tom Beckman Originalare: Fredrik Olsson Planner: Kerem Yazgan Produktionsledare: Karin Schollin Projektledare: Mattias Ström Kundansvarig: Mattias Ström Uppdragsgivare: Cecilia Nord Varumärkesstrateg: Marcus Wenner PR-byrå: Prime PR, Electrolux PR Studio

Silverägg 2011 kategori Integrerat

Byrå: Lowe Brindfors Bidragsnamn: Livets lotteri Uppdragsgivare: Rädda Barnen Uppdragsgivare ansvarig: Louise Gauffin Art Director: Pelle Lundquist, Emmeli Österdahl Copywriter: Stefan Pagreus, Aron Levander Creative Director: Villard/Bartholf Fotograf: Jon Hertov Ljud: Redpipe Originalare/Formgivare: Ola Lanteli/B-Reel Planner: Mehrnaz Bejne Produktionsledare: Anna Tanser Wohlin, Kristin Enersen Projektledare: Malin Sävstam, Anna Laestadius, Johan Öhlin Digital director: Mårten Forslund Digital producent: Helena Wård Teknisk producent: Tobias Löfgren Backend: Camelonta Regissör: Johan Perjus Produktionsbolag: B-Reel

Byrå: Lowe Brindfors Bidragsnamn: Prisvärda Julgåvor Uppdragsgivare: Rädda Barnen Uppdragsgivare ansvarig: Louise Gauffin Uppdragsgivare: Pernilla Nordström Art Director: Pelle Lundquist, Emmeli Österdahl Copywriter: Stefan Pagreus, Martin Ericson, Björn Hjalmar Creative Director: Villard/Bartholf Originalare/Formgivare: Ola Lanteli, Jenny Lundgren Ateljéassistent: Ludvig Fransén, Caroline Knutsson, Kristina Tham Sterner Planner: Mehrnaz Bejne Produktionsledare: Anna Tanser Wohlin, Johanna Zetterlund/GolinHarris, Anna Axelsson Hjelm/Rebenga Projektledare: Malin Sävstam, Anna Laestadius, Johan Öhlin Digital producent: Helena Wård Teknisk producent: Tobias Löfgren Fronted flash: Mattias Eriksson/Rebenga Backend development: Robin Gavin/Rebenga PR-byrå: GolinHarris

Diplom 2011 kategorin Integrerat

Byrå: Jung von Matt Bidragsnamn: MINI Getaway Stockholm 2010 Uppdragsgivare: BMW/MINI

Byrå: Naked Comms Bidragsnamn: Världens enklaste klamydiatest Uppdragsgivare: RFSU AB

Byrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Weekday tickets Uppdragsgivare: Kungliga Operan

Juryn

Frank Hollingworth (kategoriordförande), King,

Désirée Maurd, Prime PR,

Andreas Dahlqvist, DDB Stockholm,

Hanna Björk, Åkestam Holst,

Marita Kuntonen, Jung Relations,

Carl Fredrik Jannerfeldt, BBDO,

Robert Lund, Forsman & Bodenfors,

Mitte Blomqvist, Storåkers McCann,

Clas Collin, ReklamUtveckling,

Åsa Höistad Jonsgården, Eventum,

Jesper Eronn, Draftfcb.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

PrimeGuldägget 2011

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.