Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Det är lite 3D-snurrar”

Publicerad: 29 April 2011, 08:57

Adidas lanserar sin nya joggingsko Climacool med en ny kampanjsajt. Bakom sajten står Kokokaka som än en gång samarbetar med reklambyrån Sid Lee.


Ämnen i artikeln:

AdidasSid LeeKokokaka

Kokokaka har tidigare samarbetat med Sid Lee i arbetet med en kampanjsajt för Adidas. Den gången gällde det en fotbollssko som lanserades med hjälp av en sajt där man kunde ”dribbla med Messi”. I den nya kampanjen för joggingskon ClimaCool har man använt sig av en liknande teknik.
– Den bygger på ungefär samma teknik men vi har lagt till delar och jobbat lite mer med djupet, säger Jimmy Herdberg, cd på Kokokaka, till Resume.se.

Kampanjsajten bygger på en click and drag-teknik baserad på en film med fyra löpare.
– Det är lite 3D-snurrar och man kan kolla lite närmare på skon och få mer information om den, säger Jimmy Herdberg.

Han utesluter inte att det kan komma att bli fler samarbeten med Sid Lee och Adidas.
– Vi ska träffa dem för att diskutera framtiden och se vad man kan göra tillsammans.

Till kampanjen kommer man också att köra en tv-reklam.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

AdidasSid LeeKokokaka

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.