Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Det är lite av ett nålsöga att vinna"

Publicerad: 13 Oktober 2014, 09:34

Mattias Ronge, vd Edelman Deportivo

På onsdag är det dags för 100-wattaren på Cirkus. Hur betydelsefullt är det att vinna? Resumé har pratat med Mattias Ronge, vd för Edelman Deportivo, som förra året kammade hem priser för kampanjen "Sweat for Water".


Ämnen i artikeln:

Mattias Ronge100-wattarenEdelman Deportivo

Deportivo vann förra året en 100-wattare (och en 75-wattare) för kampanjen "Sweat for Water". Det är ett pris som byrån håller högt, menar Mattias Ronge.

– Förra året var det första gången vi vann den högsta valören. Det är speciellt att vinna just en 100-wattare och extra roligt att vi kom på tredje plats av alla vinnare. För oss är effekttävlingar viktiga för att visa att det går att både göra kreativa kampanjer och nå effekt för kunderna. Det är något som vi kan använda som argument för våra kunder. På så sätt betydde det här priset mycket, säger Mattias Ronge.

Vad betydde det för er som pr–byrå att vinna i en reklamtävling?

– Väldigt mycket. Vi arbetar med att hjälpa våra kunder att få förtjänat medieutrymme och vill vara ett komplement till reklambyråer. Då måste vi hamna på marknadschefernas radar. Vi kommer därför tävla mer i reklamtävlingar framöver och mindre i pr–tävlingar.

I år har Edelman Deportivo tre kampanjer nominerade i tävlingen.

Vad tror du om era vinstchanser i år?

– Det är ju lite av ett nålsöga att vinna. Men det som vi är extra glada för är att vi är nominerade med  tre olika kampanjer. Efter det ligger avgörandet så klart i juryns händer.

Susanna Sköld

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.