Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Det är lite provocerande att ha en kampanj om restid”

Publicerad: 10 Mars 2011, 14:31

Skånetrafikens nya kampanj Timebusters är en anspelning på 80-talskultfilmen Ghost Busters och går ut på att fyra pendlare berättar om Skånetrafikens fördelar.


Ämnen i artikeln:

SkånetrafikenPS Communication

Bakom kampanjen står kommunikationsbyrån PS Communication i Göteborg och innefattar både print, filmer, webb och event.

– Timebusters är ett gäng vanliga pendlare som visar vad man kan göra av  sin restid. Målet är att få fler att upptäcka fördelarna med att resa  kollektivt. I stället för att spendera tid bakom ratten kan man utnyttja  tiden till annat, säger Gustav Löfving, projektledare för kampanjen.

Och fortsätter:

– Vi vill öppna upp spjällen rent mediemässigt och få  folk att få  upp ögonen för Skånetrafiken. Timebusters har en egen Facebook-sajt och  Skånetrafiken har även startat  en egen Facebook-sajt samt är aktiva på  Twitter. Tanken är att öppna  upp kommunikationen och ge resenärerna en  möjlighet att ge oss feedback.

Syftet med kampanjen är att visa på hur resenären kan utnyttja sin  restid och lyfta fram att kollektivtrafik kan vara både ett trevligt och  tidseffektivt sätt att resa på.

– Skånetrafiken vill tala om för folk hur många stora förändringar och  förbättringar de har gjort. De har till exempel byggt om infrastrukturen  och gjort om ruttplaneringen vilket har minskat ner på restiden för  många skåningar.

Kampanjen kommer att pågå under mars.

– Det är lite provocerande att ha en kampanj om restid med tanke på de  problem som all kollektivtrafik i Sverige har haft den här vintern. En  del har reagerat på kampanjen och undrar varför kollektivtrafiken inte  var bättre när det väl gällde, som i vintras, men Skånetrafiken duckar  inte för den diskussionen utan är öppna för dialog. Vi ser kampanjen som  ett fantastiskt tillfälle att öka kommunikationen mellan resenärer och  Skånetrafiken.

Malin Carlehäll

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.