Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Det är skamligt"

Publicerad: 14 november 2011, 10:23

Karamellkungen kritiserad för nya kampanjen

Foto: Scanpix

Karamellkungens nya kampanj, där deltagarna är tvungna att köpa ett halvt kilo godis för chansen att vinna biljetter till den nya filmen i Twilightfilmen får hård kritik från organisationen Sveriges konsumenter, skriver DN Ekonomi.


Sveriges konsumenter anser det skamligt att ställa de krav som Karamellkungen gör.

– Det framgår inte att man måste vara 15 år för att delta i tävlingen. Filmerna är ju väldigt populära och massor av barn deltar i tävlingen, säger Louise Ekström, kommunikationsansvarig. Även kritik mot kopplingen mellan godisätande och biotittande framförs.

Karamellkungen har inte svarat på Sveriges konsumenters kritik.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.