Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Det är vår största vepa"

Publicerad: 23 Mars 2011, 09:09

H&M har precis lanserat sin vårkampanj som kommer att pågå i två veckor framöver. På Stureplan, korsningen Birger Jarlsgatan/Kungsgatan, hänger en gigantisk vepa med H&M:s ansikte utåt – Gisele Bündchen. – Det är vår största i Sverige, säger Johanna Dahl, H&M:s presskontakt.


Ämnen i artikeln:

Adcity Media

H&M:s största annonsvepa. Foto: Resumé.

Ovanför Handelsbanken och boutiquen Cherie sitter H&M:s reklamannons för vårkampanjen 2011. Gisele Bündchen pryder den 1800x1120 centimeter stora vepan som kommer att hänga utanför Ålandsbankens kontor i ett par veckor framöver.

– Det är vår största vepa i Sverige, det största format som vi använder oss av, säger Johanna Dahl, H&M:s presskontakt, till Resume.se.

H&M har annonserat på platsen flertalet gånger tidigare, likaså ett antal andra företag. Bakom just den här kampanjen står företaget First Sight.

– Man försöker alltid få så stora format som möjligt för Stockholms stad och fastighetsägaren. Det är de som bestämmer, säger Rickard Stiller, storkundsansvarig på mediebolaget AdCity Media.

AdCity Media äger flest vertikala platsannonser på och runt Stureplan.

Får kontoren bakom annonserna någon ersättning för att de berövas utsikten?
– Fastighetsägaren får in en hyresintäkt från oss, vi är som en hyresgäst på de vertikala ytorna. Vad de sedan gör med pengarna internt vågar jag inte svara på, säger Richard Stiller.

Och fortsätter:

– Det är små hål i duken, man ser igenom den om man tittar ut. Det kan vara skönt på sommaren för då fungerar det som en persienn, men visst är det sämre sikt.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Adcity Media

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.