Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Det blev inte som vi hade tänkt oss”

Publicerad: 19 maj 2011, 13:50

Tidigare idag lanserade produktionsbolaget Artos Film Smålands Motorcentrums nya reklamfilm – utan att Smålands Motorcentrum fått godkänna slutredigeringen.
– Det blev inte som jag hade tänkt mig tyvärr, säger Ted Linde, marknadsansvarig på Smålands Motorcentrum, till Resume.se.


I filmen är sonen i familjen arg över att föräldrarna inte köpt en säkrare bil – pojken går lös på deras bilen genom att hälla ut målarfärg invändigt, slå sönder karossen och rutorna med en golfklubba och tända eld på bilen.

Men filmen är inte slutredigerad – enligt Smålands Motorcentrums marknadsansvarige, Ted Linde.

– Nej, jag vet inte hur den kom ut på Youtube från början men den är inte färdigredigerad. Det blev inte som jag hade tänkt mig tyvärr, säger Ted Linde till Resume.se.

Vad är det som har hänt?
– Jag hade beställt en film som skulle vara uppseendeväckande och det har jag fått. Men mycket saker som vi hade pratat om kom inte med när den publicerades. Dessutom hackar den, när killen hoppar ner från bilen till exempel, säger han.

Och fortsätter:

– Jag blev förvånad själv över att det har gått så snabbt, det blev väldigt hastigt och lustigt. Jag är på semester nu så det hade varit bättre om de hade väntat tills jag kommit hem och fått titta på den.

Är det en miss från Artos Films sida?
– Miss och miss, allting har gått väldigt fort. Det är som det är, men sist jag pratade med produktionsbolaget skulle jag få titta på filmen innan den gick upp på Youtube.

Kommer ni att föra diskussioner med dem om detta?

– Jag kommer inte att skälla och gapa på dem men det är klart vi får ta den diskussionen. Jag vill veta varför filmen kom ut så fort.

Se den omtalade filmen här:

Malin Carlehäll

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.