Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Det finns ett negativt filter att ta sig igenom”

Publicerad: 13 april 2012, 13:09

Här är DDB:s nya kampanjfilm för Nordea med sparandet i fokus.
– Bank handlar om förtroende och ansvar, man måste vara otroligt ödmjuk inför det, säger Nordeas marknadschef Claes Tell.


Ämnen i artikeln:

NordeaClaes TellDDB

Bankerna har det tufft pr-mässigt då det blåser snålt kring sektorns varumärken i kölvattnet av mediernas granskningar. Det finns ett negativt filter att ta sig igenom och det är extra viktigt att nå fram med sitt budskap, menar Claes Tell.

På måndag sjösätter Nordea en ny reklamfilm i tv gjord av reklambyrån DDB.  Huvudbudskapet är "Vi ger dig inga råd innan vi känner dig."  Det handlar om att lyfta fram mötena med kunderna – det är där och då affärerna görs.

– Vi inom bankbranschen har utmaningar i stort och smått. Det är ju bara att läsa tidningarna. Det är såklart vår största utmaning, säger Claes Tell och fortsätter:

—    På ett mer operativt plan så fungerar vår affärsmodell alldeles utmärkt. Får vi bara träffa kunderna individuellt så är situationen helt annorlunda. När vi får träffa kunderna så blir de väldigt nöjda.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

NordeaClaes TellDDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.