Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 23 oktober 2012, 07:08
En stillbild från reklamfilmen.
Budskapet i Naturskyddsföreningens nya kampanj är "Det finns mycket kvar att kämpa för". Med det hoppas man nå 200 000 medlemmar.
Ämnen i artikeln:
NaturskyddsföreningenI veckan går Naturskyddsföreningen ut i en stor kampanj för att bland annat öka medlemsantalet till 200 000 personer från dagens 192 000.
För att nå dit satsar man på det som är föreningens symbol, pilgrimsfalken, och det samlande budskapet under kampanjen är att "Det finns mycket kvar att kämpa för."
Naturskyddsföreningens reklambyrå Sverige AB har i samarbete med Visual Art, regissören Marcus Lundin och producenten Jörgen Lilja anlitat Fido för att animera falken.
Musiken till filmen är Umeå-bandet Deportees låt "The doctor in me".
Den färdiga filmen kommer att gå upp på bio och tv framöver och kommer även att användas i print.
Linus Fremin
Ämnen i artikeln:
Naturskyddsföreningen