Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Det finns mycket kvar att kämpa för”

Publicerad: 23 oktober 2012, 07:08

En stillbild från reklamfilmen.

Budskapet i Naturskyddsföreningens nya kampanj är "Det finns mycket kvar att kämpa för". Med det hoppas man nå 200 000 medlemmar.


Ämnen i artikeln:

Naturskyddsföreningen

I veckan går Naturskyddsföreningen ut i en stor kampanj för att bland  annat öka medlemsantalet till 200 000 personer från dagens 192 000.

För att nå dit satsar man på det som är föreningens symbol,  pilgrimsfalken, och det samlande budskapet under kampanjen är att "Det  finns mycket kvar att kämpa för."

Naturskyddsföreningens reklambyrå Sverige AB har i samarbete med Visual Art, regissören Marcus Lundin och producenten Jörgen Lilja anlitat Fido för att animera falken.

Musiken till filmen är Umeå-bandet Deportees låt "The doctor  in me".

Den färdiga filmen kommer att gå upp på bio och tv framöver och kommer även att användas i print.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Naturskyddsföreningen

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.