Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Det går bra nu!

Publicerad: 8 oktober 2010, 07:36

I fjol – plats 12. I år – plats fem. Sverige klättrar stadigt när Cannes Report rankar världens mest kreativa länder.


I den nya upplagan av Cannes Report, en 194 sidor tjock bok som sammanfattar årets Cannes Lions, hoppar Sverige upp sju steg i rankingen bland listan över världens mest kreativa länder, och når femteplatsen.

Även Stockholm klättrar i rankingen och kilar också in sig på femte plats bland världens mest kreativa reklamstäder.

Även två av de tre högst rankade pr-byråerna är Svenska. Forsman & Bodenfors placerar sig som världens tredje bästa fristående byrå, efter Wieden+Kennedy (Portland) och Jung Von Matt (Hamburg). Även två av de topp fem interaktiva byråerna är svenska.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.