Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Det handlade mer om personkemi”

Publicerad: 1 Februari 2012, 16:48

Rickard Villard, Lowe Brindfors.

Foto: Björn Elgstrand.

Lowe Brindfors månar om personalen och har struktur och tydliga mötesformer. Det märks även att arbetsgruppen är van vid kundmöten. Så beskriver Arbetsförmedlingen Lowe Brindfors insatser vid pitchen: – Det kändes som en ärlig, direkt och personlig pitch och det hör till ovanligheterna, säger Rickard Villard, cd på Lowe Brindfors.


"Arbetsgruppen visar att de både är trygga i sig själva och trygga inför sin kund samt att de är engagerade" skriver Arbetsförmedlingen i sin utvärdering.

Lowe Brindfors cd, Rickard Villard, gillar att Arbetsförmedlingen var intresserad av teamet som individer - även copywritern Martin Bartholf deltog vid pitchen:

– Pitcher går ofta ut på att presentera en snabb lösning. I det här fallet var inte det i fokus, utan det handlade mer om personkemi och sådant är alltid svårt att styra över, säger Rickard Villard.

Enligt honom hörde pitchen också till ovanligheterna i det att den obligatoriska frågestunden var en riktig sådan:

– I vanliga fall brukar det knappast finnas några frågor att fylla ut med, men här fick vi mängder om hur vi ser på olika saker, säger Rickard Villard.

Myndigheten tycker också att arbetsgruppen framstår som ett: "starkt och självständigt team där individerna kompletterar varandra och samarbetar på ett exemplariskt sätt."

Richard Villard ser fram emot uppdraget:

– Det känns verkligen kul att få jobba med en sådan här kund. Inte minst för att man kan göra en viktig och mätbar insats, säger han.

Arbetsförmedlingen är också mäkta imponerad över byråns muntliga och skriftliga beskrivning om ett nära samarbete med kunden Swedbank, vilket myndigheten tolkar som att byrån har en: "god förmåga till externt samarbete."

Arbetsförmedlingen anser också att det var intressant att byrån tar upp aspekter som empati, passion och psykologi:

– Den här typen av pitcher hör till ovanligheterna och det är alltid kul med någon som gör någonting annorlunda, säger Rickard Villard.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.